21jan

Het afgelopen jaar is er ontzettend veel veranderd op de arbeidsmarkt. Niet alleen zijn er voor het eerst in jaren meer openstaande vacatures dan werkzoekenden, maar is ook onze hele manier van werken door de corona crisis veranderd. Deze crisis heeft op haar beurt weer een boost gegeven aan technologische ontwikkelingen die nu een dagelijks onderdeel van onze werkdag zijn geworden. Hoe zullen deze trends zich in het eerste half jaar van 2022 voortzetten?

Thuiswerken

Het thuiswerken is in de corona crisis de norm geworden. Toen kantoren tijdelijk weer open mochten, werd de mogelijkheid om thuis te werken nog door veel werknemers als prettig ervaren. De wens en flexibiliteit om zowel op kantoor als thuis te kunnen werken, zal dus de komende tijd niet veranderen. Werkgevers moeten hier hun kantoor op inrichten zodat er makkelijk en zonder overlast mensen kunnen beeldbellen met thuiswerkende collega’s. Hyride werken wordt de nieuwe standaard in 2022.

Digitalisering

In dezelfde lijn neemt ook de digitalisering steeds meer toe. Er wordt steeds meer geïnvesteerd in tools die bepaalde processen automatiseren en waarmee van een afstand gewerkt kan worden. Deze tools kunnen bedrijfsbreed ingezet worden, om bepaalde processen niet alleen te automatiseren, maar ook te versnellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de sollicitatieprocedure, die in de overspannen arbeidsmarkt cruciaal is om de juiste kandidaten aan te trekken. Deze wervingsprocessen zullen in 2022 dan ook sneller en efficiënter moeten om een kandidaat binnen te halen.

Een andere focus

Omdat er op dit moment dus meer vacatures open staan dan dat er werkzoekenden zijn, vindt er in 2022 een verschuiving van de focus plaats. Zo wordt er bijvoorbeeld meer gekeken naar de persoonlijkheid en de match van die persoon binnen het bedrijf (de soft skills) en komt de match op het gebied van vaardigheden op de tweede plaats. Als een persoon namelijk het juiste niveau heeft en past binnen de bedrijfscultuur, kan deze omgeschoold worden om alsnog een openstaande functie te vervullen. Bijscholing en een focus op persoonlijkheid worden dus belangrijke onderwerpen in 2022. 

Ook extra stappen zetten op marketinggebied? We Match People!

Wij maken de ideale match tussen creatieve opdracht en de ideale marketing professional. Wij hebben alle expertises in huis: art directors, copywriters, social media marketeers, webdevelopers, grafische vormgevers, SEO en SEA specialisten en ga zo maar door. 

Vanuit onze uitgebreide database zoeken we de ideale kandidaat die aansluit bij de vacature. Door onze jarenlange ervaring op marketinggebied beoordelen wij iedere kandidaat op kwaliteit en creativiteit. Ook stappen zetten op marketinggebied? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *