08aug

In de zomerperiode is het voor veel bedrijven en organisaties komkommertijd. Er gebeurt weinig en veel werknemers zijn op vakantie. Toch wil je ervoor zorgen dat je zichtbaar blijft bij je beoogde doelgroep. Een lange tijd van (online) radiostilte kan er namelijk voor zorgen dat (potentiële) klanten je uit het oog verliezen. Daarom moet je ervoor zorgen dat jouw marketing gewoon blijft door lopen, ondanks dat misschien de hele afdeling lekker op een zonnig strand zit. 

Werk vooruit

Je weet natuurlijk dat de zomerperiode eraan zit te komen. Dus om je optimaal voor te bereiden, zul je vooruit moeten werken. Maak daarom een goede contentplanning waarin je alle posts, blogs en advertenties in opneemt. Let er hierbij ook op dat je een paar leuke, zomerse inhakers bedenkt. Als je de planning klaar hebt, kun je deze gaan uitwerken en weet je zeker dat er voor bijvoorbeeld een periode van twee maanden content op je plank ligt. 

Plan vooraf alles in

Voor een marketeer is dit natuurlijk niks nieuws maar zorg ervoor dat je alle gemaakte content inplant in planningstools. Deze tools plaatsen automatisch alle posts voor je waardoor je afdeling letterlijk onbemand kan door draaien. 

Schakel een team van buitenaf in

Zijn bovenstaande tips mosterd na de maaltijd en is je hele marketingafdeling leeg, zonder dat er vooruit gewerkt is? Schakel dan tijdelijk een marketingbureau van buitenaf in om het stokje kortstondig over te nemen. Binnen een extern marketingbureau zijn alle expertises vertegenwoordigd die je nodig hebt: grafische ontwerpers, copywriters en strategen voor de planning. Zo weet je zeker dat je zichtbaar blijft tijdens de rustige zomermaanden. 

Gebruik de tijd nuttig

Met een onderbezette marketingafdeling is dit ook hét moment om de tijd nuttig te gebruiken en alvast plannen te maken voor de komende periodes. Plan bijvoorbeeld een paar creatieve brainstormsessies in, werk al het achterstallige werk weg en maak plannen om de leads en sales te verbeteren. De zomermaanden zijn ideaal om na te denken over verbetering en dan liggen deze plannen ook klaar wanneer het wel weer druk is. 

Op zoek naar een externe marketingpartij die je kan bijstaan in je plannen? Wij helpen je graag! Neem contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *