11aug

We hebben helaas geen glazen bol waarmee we in de toekomst kunnen kijken, maar toch zijn er een paar trends op de arbeidsmarkt die de komende jaren de nieuwe norm lijken te worden. Een blik op de arbeidsmarkt van 2023 laat dan ook een paar duidelijke tendensen zien. 

Flexibel werken 
Flexibel werken wordt steeds belangrijker. Daarmee bedoelen we niet alleen een flinke toename van hybride werken maar ook van de flexibele krachten op de arbeidsmarkt. Er worden steeds minder vaste contracten gegeven en er is juist een toename van flexwerkers die per opdracht of project werken in plaats van jarenlang bij hetzelfde bedrijf. De rol van uitzendbureaus zal daardoor ook groter worden en werving en selectie zal een expertise per vakgebied worden om ervoor te zorgen dat telkens de juiste mensen worden aangenomen voor een klus of project. 

Ruimte om te groeien
Omdat er een flink tekort op de arbeidsmarkt heerst, zullen zowel werkgevers als werknemers zich hierop moeten aanpassen. Dat betekent dat mensen voor een openstaande functie eerder geselecteerd zullen worden op hoe goed ze binnen een bedrijf passen. Of ze daadwerkelijk alle vaardigheden hebben die bij de vacature staan, is een tweede. Deze kunnen tenslotte aangeleerd worden terwijl de zogenaamde ‘soft skills’ van een grotere waarde zijn.

Meer automatisering
Het werknemerstekort dwingt bedrijven om praktisch om te gaan met de middelen die beschikbaar zijn. Automatisering en een grotere rol voor AI zijn daarom niet weg te denken van de toekomstige arbeidsmarkt. Waar standaard processen geautomatiseerd kunnen worden, kunnen waardevolle werknemers namelijk vrijgespeeld worden. 

Ook extra stappen zetten op marketinggebied? We Match People!
Wij maken de ideale match tussen creatieve opdracht en de ideale marketing professional. Wij hebben alle expertises in huis: art directors, copywriters, social media marketeers, webdevelopers, grafische vormgevers, SEO en SEA specialisten en ga zo maar door. 

Vanuit onze uitgebreide database zoeken we de ideale kandidaat die aansluit bij de vacature. Door onze jarenlange ervaring op marketinggebied beoordelen wij iedere kandidaat op kwaliteit en creativiteit. Ook stappen zetten op marketinggebied? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!