16jun

De meerwaarde van creativiteit voor je bedrijf

Wie aandacht voor zijn bedrijf wil creëren, moet dat doen op een manier die mensen onthouden. Het is dan ook belangrijk om met de juiste strategie op de juiste kanalen in te zetten. Maar om je écht te onderscheiden van de concurrentie, is een flinke dosis creativiteit onmisbaar voor wie impact wil maken.

Een goede marketingcampagne is altijd gestoeld op twee pijlers: een strategisch plan met een meetbare analyse en een creatieve aanpak die ervoor zorgt dat mensen de boodschap onthouden. Of je nu online of offline een marketingboodschap naar buiten brengt, jouw beoogde publiek wil iets ervaren bij het zien of lezen van jouw boodschap. 

Zorg dat je blijft hangen

Een creatieve aanpak kan natuurlijk op meerdere manieren worden uitgevoerd. Je kunt bijvoorbeeld inspelen op een pakkende boodschap die je regelmatig herhaalt waardoor je opvalt door herhaling. Of je kiest voor een goede combinatie van tekst en beeld die direct bij mensen in het oog spring op bijvoorbeeld sociale media kanalen. Maar hoe je het ook wendt of keert: je moet ervoor zorgen dat jouw boodschap iets bijdraagt of losmaakt. Dat kan door informatievoorziening zijn, door humor, emotie of door de ontvanger aan het denken te zetten. Voor al deze doeleinden is echter creativiteit nodig om het te laten slagen.

Ook extra stappen zetten op marketinggebied? We Match People!

Wij maken de ideale match tussen creatieve opdracht en de ideale marketing professional. Wij hebben alle expertises in huis: art directors, copywriters, social media marketeers, webdevelopers, grafische vormgevers, SEO en SEA specialisten en ga zo maar door. 

Vanuit onze uitgebreide database zoeken we de ideale kandidaat die aansluit bij de vacature. Door onze jarenlange ervaring op marketinggebied beoordelen wij iedere kandidaat op kwaliteit en creativiteit. Ook stappen zetten op marketinggebied? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!