07mrt

Zoals alles is ook de arbeidsmarkt onderhevig aan trends en tendensen. Er heerst op dit moment bijvoorbeeld een krapte op de arbeidsmarkt die bij veel werkgevers spanning oplevert rondom het invullen van vacatures. Daarnaast komen steeds weer meer mensen op kantoor werken en zijn er ook daaraan opvallendheden op te merken.

Hybride werken

De corona crisis heeft ervoor gezorgd dat thuiswerken onderdeel is geworden van onze gewone werkdag. Sommige collega’s werken thuis, terwijl anderen op kantoor aanwezig zijn. Dit hybride werken brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Hoe pak je bijvoorbeeld meetings of overleggen aan met mensen die fysiek aanwezig zijn en mensen die virtueel aanschuiven? Het heeft een groot effect op de manier waarop we werken, maar ook hoe we onze werkplek inrichten.

Meer kansen voor werkzoekenden

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat werkzoekenden meer kansen krijgen aangeboden en dan ook betere voorstellen zullen ontvangen. Werkgevers vechten om de experts waardoor werknemers verschillende functies tegen elkaar af kunnen wegen. Dat is goed nieuws voor werkzoekenden maar een penibele situatie voor werkgevers. 

Detacheren is het nieuwe flexibele werken

Een oplossing op het bovenstaande probleem is detachering. Met detachering is er altijd een poel van professionals beschikbaar om een vacature op korte termijn in te vullen. Daarnaast zijn deze kandidaten al op kwaliteit gescreend en per direct beschikbaar. Dit zal dus voor veel bedrijven een oplossing zijn voor het groeiende personeelstekort. 

Meer focus op de perfecte match

Om de kans op een groot verloop zo klein mogelijk te houden binnen een bedrijf, wordt er meer focus gelegd op het vinden van de perfecte match. Hierbij spelen verschillende factoren een rol. Denk bijvoorbeeld aan de juiste vaardigheden die een kandidaat moet bezitten voor het vervullen van de functie, maar ook het belang van soft skills wordt veel groter. Dit is een gevolg van de krapte op de arbeidsmarkt, waarbij de perfecte kandidaat niet altijd voor het oprapen ligt. Iemand kan bijvoorbeeld ideaal matchen bij een bedrijf op het gebied van werkethos en communicatie maar op het gebied van vaardigheden nog groeimogelijkheden hebben. In zulke gevallen zal een kandidaat alsnog als zeer geschikt voor een functie worden ervaren. 

Ook extra stappen zetten op marketinggebied? We Match People!

Wij maken de ideale match tussen creatieve opdracht en de ideale marketing professional. Wij hebben alle expertises in huis: art directors, copywriters, social media marketeers, webdevelopers, grafische vormgevers, SEO en SEA specialisten en ga zo maar door. 

Vanuit onze uitgebreide database zoeken we de ideale kandidaat die aansluit bij de vacature. Door onze jarenlange ervaring op marketinggebied beoordelen wij iedere kandidaat op kwaliteit en creativiteit. Ook stappen zetten op marketinggebied? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!