26nov

Het nieuwe jaar staat voor de deur en daarmee werpen wij vast een voorspellende blik op de arbeidsmarkt en specifieker: op het marketing werkveld. Welke trends kunnen we verwachten in 2022? En welke tendensen komen eraan die grote impact hebben op jouw bedrijf en op jou als werkgever? 

Krapte op de arbeidsmarkt

Op marketing- en reclame gebied heerst er, net als in andere branches en sectoren, een tekort aan geschikte werknemers. Maar liefst 1 op de 3 bureaus heeft een tekort aan creatief personeel. De trend van digitalisering is door corona extra snel gegroeid. Marketing professionals met een digitale expertise zijn dus veel gezocht en gewenst. Daardoor concurreren bedrijven met elkaar over de beste professionals. 

Helder en snel selectieproces

Om dus zo snel mogelijk jouw ideale marketing professional in dienst te nemen, zul je een helder en snel selectieproces moeten hebben. Een kandidaat zal namelijk kritisch zijn richting jouw selectieproces als hij of zij meerdere baanaanbiedingen heeft. Als het proces te lang duurt, kan het zomaar zijn dat je achter het net vist als jouw selectieproces langer duurt dan 21 dagen. Ga hiervoor wel voor de gulden middenweg en neem geen overhaaste beslissingen, maar doe er ook niet te lang over. 

Recruitment als bouwsteen van het bedrijf

Met het toenemende personeelstekort is de recruitmentafdeling van een bedrijf uitgegroeid tot een van de bouwstenen waarop het bedrijf rust. Het werven en binden van talent aan je organisatie is van belang voor een gezonde groei en daarom hebben veel bedrijven inmiddels teams die zich uitsluitend bezighouden met recruitment van professionals. Hierdoor moeten ook de budgetten uitgebouwd worden om dit team te faciliteren. Denk hierbij aan kosten voor je employer brand, de werving en selectie fee voor partners en een verhoging van de arbeidsvoorwaarden en incentives voor kandidaten. 

Flexibele oplossingen worden aantrekkelijker

Wie als bedrijf wil besparen op de recruitmentkosten maar wel de juiste professionals snel in dienst wil nemen, kan zich beroepen op flexibele oplossingen zoals marketing uitzendbureaus en recruiters. Deze partijen kunnen werk uit handen nemen en kunnen daarnaast flexibel worden ingezet waardoor er geen vaste lasten richting een heel recruitment team gaan. Daarnaast hebben deze bureaus een grote database waardoor passende profielen direct voor de hand liggen. 

Ook extra stappen zetten op marketinggebied? We Match People!

Wij maken de ideale match tussen creatieve opdracht en de ideale marketing professional. Wij hebben alle expertises in huis: art directors, copywriters, social media marketeers, webdevelopers, grafische vormgevers, SEO en SEA specialisten en ga zo maar door. 

Vanuit onze uitgebreide database zoeken we de ideale kandidaat die aansluit bij de vacature. Door onze jarenlange ervaring op marketinggebied beoordelen wij iedere kandidaat op kwaliteit en creativiteit. Ook stappen zetten op marketinggebied? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!